ثبت‌نام زائران پیاده‌ اربعین حسینی از ۲۰ آبان

رئيس سازمان حج و زيارت گفت:‌ متقاضيان اعزام به عتبات عاليات و پياده‌روي در ايام اربعين حسيني مي‌توانند از ۲۰ آبان ماه با مراجعه به تمام کارگزاري‌هاي سطح کشور ثبت‌نام خود را انجام دهند.

سعيد اوحدي گفت: سامانه ثبت‌نام از زائران پياده‌روي اربعين از 20 آبان ماه کار خود را آغاز مي‌کنند و بر اساس ميزان ظرفيت مرزها زائران مي‌توانند به مرور ثبت‌نام خود را انجام دهند و سامانه به صورت هوشمند روز اعزام آنها را مشخص مي‌کند.

وي ادامه داد: بر اساس اعلام شوراي امنيت ملي ظرفيت مرز مهران روز 10 هزار نفر، چزابه 6 هزار نفر و شلمچه 8 هزار نفر اعزام شده است که بر اساس اين ظرفيت روزهاي اعزام زائران مشخص و در جزو ثبت‌نام آنها اعزام مي‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح کرد:‌ سال گذشته 500 هزار نفر در راهپيمايي اربعين حسيني شرکت داشتند و امسال پيش‌بيني مي‌شود حدود 700 هزار نفر در اين ايام به کربلاي معلي ثبت‌نام کنند.

اوحدي ادامه داد: بر اساس فتواي آيت‌الله سيستاني 4 روز قبل از اربعين حسيني و 4 روز بعد از آن به عنوان زيارت اربعين محسوب مي‌شود و زائران مي‌توانند ظرف اين 9 روز زيارت اربعين خود را به جا بياورند.

وي در خصوص هزينه دريافت ويزا از کارگزاري‌هاي سازمان حج و زيارت گفت: هزينه اخذ ويزا 40 دلار است، بيمه و خدمات پزشکي رايگان و حق کارگزار 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است. بنابراين زائران مي‌توانند تنها با پرداخت هزينه ويزا و حق کارگزار ثبت‌نام خود را انجام دهند و ويزاي خود را دريافت کنند. همچنين تمام کارگزاري‌هاي داراي مجوز در سطح کشور ثبت‌نام را از 20 آبان آغاز مي‌کنند و زائران مي‌توانند به تمام اين کارگزاري‌ها مراجعه کنند.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين به موضوع اخذ ويزا در مرزها اشاره کرد و گفت:‌ ويزايي که از سوي دولت عراق در مرزها داده مي‌شود، 82 دلار هزينه دارد در صورتي که ويزايي که از سوي کارگزاران داده مي‌شود تنها 40 دلار هزينه دارد و سال گذشته تعداد زيادي از پاسپورت‌هاي زائران در مرزها گم شد و تعداد زيادي ويزاي جعلي صادر شد اما متقاضيان مي‌توانند با اخذ ويزا در داخل کشور به راحتي زيارت خود را انجام دهند و از تجمع در مرزها و فعاليت دلالان جلوگيري مي‌شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, | 22:17 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |